Liiketoiminnan perusteellinen analyysi on pohjana kaikelle kehittämistoiminnalle. Perusteellisessa analyysissä käydään läpi yhdessä yrittäjän kanssa yrityksen tavoitetila ja kehittämisen aikataulutus sekä SWOT-analyysi vahvuuksista, heikkouksista, mahdollisuuksista sekä uhkista. Selkeytetään liikeidea ja palvelut, puhutaan asiakkaista, pelikentistä, resursseista jne. Analyysin perusteella priorisoidaan kehittämistarpeet ja mietitään yhdessä keinoja tavoitteiden saavuttamiseksi.
Asiakaspalautetta tehdyistä analyyseistä asteikolla 1-5
- kyky ymmärtää yrityksen tarpeet 4-5
- aito kiinnostus yrityksen kehittämiseen 5
- asiantuntemus ja yhteistyön sujuvuus 5
- tavoitteiden saavuttaminen 4
- luotettavuus 5
- analyysi selkeytti johdon ajatuksia 5
- toteuttamiskelpoisia ehdotuksia 5
- uusia verkostoja 3
- analyysi oli yrityksen kannalta hyödyllinen 5
Asiakaspalautetta: ”Ulkopuolinen näkemys ja uudet ideat ovat aina tarpeen. Oli hienoa saada konkreettisia asioita pöytään.”
Asiakaspalautetta: ”Tuotettiin konkretiaa. Konsultin ehdottamista uusista kontakteista oli hyötyä.”
Asiakaspalautetta: ”Tuloksia voi soveltaa käytäntöön.”